Svar på frågorna

Eftersom det är sju timmars skillnad mellan usa och sverige så kommer frågorna upp mitt i natten för er. Här är det kväll nu, just so you know.
du sa ju att maten i skolan var äcklig, vad får ni för mat där? är det godare mat i familjen? vad är det godaste och äckligaste du har ätit hittills?


Ja den har inte varit god, vi har fått fiskpinnar, curly fries, en slags kyckling ungefär som chicken mcnuggets och pizza. Vi har inte ätit kvällsmat någon gång än här hemma eftersom att denna vecka har varit fullproppad med saker. Det godaste jag ätit hittills var en lasagne som någon hade med igår till mötet med alla utbytesstudenter. Och det äckligaste jag har ätit är pizzan i skolan.

skulle du inte kunna skriva lite roliga frågor som du har fått? och undrar bara om du kommer gå ut på dejt med någon även om du har pojvän och bara se de som ett sätt att tänka på annat och ha roligt? alltså inte starta något förhållande :) är killarna där snygga förresten hehe?


Jag har fått frågor som: har ni kängurus i sverige? har ni mobiler? får ni mens i sverige? pratar ni engelska i sverige? Jag kommer inte att gå ut med någon, inte som jag känner nu iallafall. Jag tycker inte att någon här är speciellt fin, men det beror väl på smak.

vilka umgås du med på fritiden? är det hon du bor hos vänner eller i sin ålder ? vilka är du med i klassen ?


Som tidigare, vi har inte haft så mycket fritid eftersom det är mycket läxor och många volleyboll matcher i veckan. Min värdsyster alex vänner är dem jag är med, de är i åldrarna 15-17. Man har inte lektioner med samma människor hela tiden så det är olika varje lektion.

hur tog folk emot dig? både i skolan och familjen osv


Dom tog emot mig jättebra. Alla har varit jättetrevliga, snälla, sociala osv. Ingen har varit elak eller otrevlig. Alla har väldigt många frågor hela tiden!

har du mycke hemlängtan? finns det många "oth-snygga" på din skola och hur är din värdfamilj?


Jag har haft det hela veckan, men jag vet att jag inte är ensam om det. Jag har pratat med andra som också velat åka hem den första tiden och haft mycket hemlängtan. Nej inte på min skola. Min värdfamilj är underbar! Dom vill att jag har det bästa hela tiden och att jag tar för mig. Dom frågar ofta om det är något jag behöver, hur min dag har varit, hur jag mår, vad jag tycker om/ inte tycker om osv!


trivs du med din familj? hur är amerikaner? otrevliga, bitchiga, snälla osv?
hur stor är staden du bor i? jämfört med västerås.
hur kom du på idén att åka till usa och gå där? åkte du med någon kompis eller heelt själv?

Jag trivs jättebra! Amerikaner är olika, precis som svenskar. De flesta är jättetrevliga och mer sociala än svenskar. Vissa har typiska bitchiga attityder. Staden jag bor i är typ en trettiondel av västerås haha. Jag har alltid velat det här, jag åkte helt själv med med andra utbytesstudenter från samma organisation.

hur var new york? är folk i usa barnsliga? (har nämligen hört det) kommer du gå på "prom" bal alltså osv? vad hade du för betyg i engelska? och hur är det med språket? förstår du allt och förstår dom dig?


New York var så jäkla grymt, jag saknar det till tusen och jag saknar mina nya vänner därifrån! Jag skulle säga att folk i usa är mognare än svenskar i samma ålder. Ja jag kommer gå på balen, men vet inte med vem än, rätt långt kvar. Jag hade vg i betyg nu i ettan och g - i nian. Jag förstår allt förutom enstaka ord, men då frågar jag. Dom förstår mig också, man kommer in lättare i språket än vad man tror.

vad kostar hela usa grejen och hur länge ska du vara där? vart har du "bokat" de osv? (ef? sts? något annat?) rekommenderar du det (inte för du har vart där så länge än men aja) och ångrar du dig att du har åkt dit?


Hela usa grejen kostar runt 100 000 kr. Jag ska vara här tills i juni. Jag kollade runt på olika sidor och sökte på explorius.se och en annan sajt, men åkte med explorius. Jag rekomenderar det verkligen trots hemlängtan, det är en så stor och ny upplevelse. Jag ångrar mig inte!

hur långa skoldagar har ni?


våra skoldagar börjar 8:05 - 4:05, vi har fyra skoldagar så jag går från tisdag-fredag varje vecka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

svara gärna, hur har du råd med allt? har du tagit ett lån eller sökt stipendium eller är du bara allmönt rik?

2010-09-13 @ 11:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0