last night in NYC

Hello! Andra dagen i NYC och vi har hållt till i soho och tribeca, igår var vi på time square och upper east side/ 5th avenue. Jag har inhandlat många fina grejer, riktigt billigt! Bilder kommer. Jag tänkte skriva mer om de här dagarna när jag kommit fram till familjen, man har inte riktigt tid nu när det är så mycket som händer hela tiden.

Just nu sitter jag, Ebba och Philip på mitt och Fannys hotellrum och tar det lungt. Vi har beställt china food till rummet så sitter och väntar på att  maten ska komma. Imorgon ska vi vara nere i lobbyn 05:20, jag har turen att åka med de sista, de andra två grupperna ska samlas 03:20 och 04:20. 8:15 går planet mot minneapolis och 11:26 är jag framme. Awesome! Nu måste jag börja packa, 22,5 kg i bagage som checkas in och 18 kg i handbagage. Amerikaner har en vana att alltid ta en massa skatt och skit på det man köper, riktigt irriterande. Det kostar tex pengar att ta ut pengar och det kostar extra pengar på maten du köper. Och imorgon tar dom 25$ = ungefär 264 kr för att checka in bagaget, onödigt.

See ya later!

Kommentarer
Postat av: johanna

sv: åh, vad bra! tack så jättemycket för tipset :D

2010-09-06 @ 09:03:26
URL: http://johannians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0