rena suicide

Usch, bad day today. Vi alla har dom och idag var det min tur att ha en, hoppas dock på en bättre imorgon. Det är tur att jag har skype och det är tur att jag har min värdsyster när jag har mina dåliga dagar. För övrigt har jag sjuttioelva saker att göra. Imorgon har jag två prov, hälsa & amerikansk historia, har jag pluggat tillräckligt? nej. Turen är väl att jag får använda alla mina anteckingar på hälsa provet.

Onsdag har jag prov i engelska och världs historia och jag ska ha läst ut boken i engelska, som jag har ca 200 sidor kvar i. Vi har även jobb intervjuer i skolan, det ingår i ekonomikursen för att vi ska förbereda oss inför framtida jobb intervjuer. Dom går till som på riktigt och vi bedöms så jag är väl lite nervös. Har även volleyboll hemma match imorgon kväll så jag kommer inte vara hemma förns klockan 9. Åh är stressad, det är inte roligt att börja plugga halv tio på kvällen.. Ovan på allt detta håller jag på att bli sjuk. I sånna här stressade tillfällen längtar jag hem till kalla sverige där ingenting händer, där man har en läxa i början av veckan tills i slutet av veckan eller veckan därpå. Jag ska aldrig mer klaga på de svenska läxsystemet. Här får man läxor i nästan alla ämnen varje dag som ska vara gjorda tills dagen därpå, det spelar ingen roll om du har borta/hemma match här finns inga ursäkter. Gör du den inte dras poäng, och tro mig att vara sjuk en dag här är suicide.

Folk går i skolan även om dom är magsjuka, jag har redan varit med om två stycken som har spytt och är sjuka men varit i skolan endå. En har till och med varit med och tränat efteråt bara för att få spela nästa match. Galet! I sverige stannar vi ju hemma om vi har mensvärk, eller typ 37,8 i temp. Jag är chockerad. Nu ska jag plugga gärnet innan mina ögon stängs. Imorgon ringer klockan 06:45 som alltid och en ny dag med skolklockan börjar. En ny morgon med kvinnan som säger "good tuesday morning!! lunch today is.. blablabla" med sin antingen jätte positiva eller jätte trötta röst i högtalaren under 1st hour. Ja, så startar varje första lektion här.

Nej nu måste jag sova, det korta inlägget jag tänkte skriva blev istället en bok? Hur som helst, godnatt!

Kommentarer
Postat av: michelle

tack gumman!! jag saknar dig oxå!<3 tänker på dig varje dag, flera gånger om dan<3

Låter stört tufft där borta, tur att du är du;)Kan faktiskt tacka dig lite för att du inspirerar mig till att bli duktig i skolan;) och ja tiden går hur fort som hellst! Vi ses snart älskade vänn<3<3

2010-10-19 @ 06:16:48
URL: http://millimell.blogg.se/
Postat av: mathilda

kämpa på gumman! du är otroligt stark som gör detta.

vi saknar dig, JAG saknar dig! jag är ju van att träffa dig varje dag, varje jävla dag. och nu har jag inte träffat dig på hur länge är de nu? har till och med saknat dig på helgerna förut när jag var hos timh. men vi fixar detta. du är så otroligt stark. och som jag skrev till din värdsyster; dom har tur som får ha dig hos sig i 10 månader!.

jag älskar dig min vän. ingen kan ersätta dig, tro mig!

2010-10-19 @ 09:16:17
URL: http://mhhh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0