filosofisk,

sitter och funderar över livet.. jag är filosofisk, rätt ofta. Jag kommer ofta på mig själv funderandes över världen, livet, saker. Ibland funderar jag över världens minsta sak, som andra kanske bara skulle strunta i men på något sätt så hakar sig min hjärna upp på det. Varför är vi människor skapade så att vi funderar över allt, hela tiden. Vi njuter nästan aldrig av det vi har för tillfället, vi funderar alltid över vad morgondagen, nästa vecka nästa sommar har att bjuda på. Det är väl bra samtidigt antar jag, att man är medveten men samtidigt..konstigt. Ibland funderar jag över om det bara är jag eller om resten av världen är lika filosofisk som jag är?

Och har ni tänkt på en sak hur mycket människorna i ens omgivning påverkar en? Varje människa har så stort inflytande på en, och de har betydelse för hur man mår.. en liten funderare bara. Jag tror inte att jag har uppskattat och förstått hur vackert och viktigt det är med människor som älskar en är förns jag åkte hit.

Jag avslutar med min tankar. Att sakna är skönt, jobbigt, känsligt, underbart och betydelsefullt. Att leva är fantastiskt. Och att veta att man älskar någon och är älskad tillbaka är kraftfullt och vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0