Save your heart for someone who cares

Lite kortfattat. Igår hade vi basket turnering utanför minneapolis, förlorade dock med 2 poäng. skitsurt. Turneringen fortsätter fredag eftermiddag så bara att hoppas på vinst. Annars rullar livet på, skola, träning, läxor. Det är väl så det ser ut just nu. Jag håller på med ett engelska projekt, ett 10 sidor långt arbete om anorexia. Och måste påpeka att amerikanarna lägger upp det så konstigt.
Först måste man skriva små kort som sammanfattar vad du ska skriva om (minst 10 stycken). Efter det måste du skriva en outline alltså översikt av hur allt ska se ut. När du är klar med det måste du skriva en introduktion på en sida och sen börjar du med utkastet. När du är klar med ditt utkast kan du äntligen skriva rent uppsatsen. De två sista stegen nu är att skriva en hel sida om vart du tagit all info ifrån, författare, antal sidor osv. Inte nog med att du skriver all info där, nej för då måste man gå igenom sitt tio långa arbete och klämma in efter varje källa : (efternamn på författaren) inom parantes och om man tar något direkt från källan måste man sätta texten inom dessa "". Är det inte så onödigt krångligt??



Så när jag fick det förklarat för mig att vi skulle ange källorna två gånger, i själva arbetet och på ett separat papper sa jag till min engelska lärare Gundi, "but why? That doesn't make any sense?" och han vart tyst en stund, eftersom han faktiskt tyckte samma sak. Men drog till med "well, here in america we do evertyhing twice". Haha, den var bra den gundi.


Nu insåg jag förresten precis att det inte alls vart kortfattat, och klockan är mycket så jag måste sova på bumsen. Om man nu kan säga så? Godnatt!

Förresten! Det finns planer på Kalifornien i vår, jag + syster ensamma = Wiho!!!!

Kommentarer
Postat av: michelle

hahahah tackar;) älskar dig oxå!<3 Lycka till på fredag:)

2010-12-16 @ 06:24:15
URL: http://millimell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0